Zapraszamy na szkolenie adresowane do lekarzy i pielęgniarek. Szkolenie pozwala na opanowanie wiedzy związanej z zaawansowanymi technikami komunikacyjnymi. Dzięki nowym umiejętnościom wzrasta nie tylko efektywność, ale również komfort pracy lekarza i pielęgniarki.
Korzyści dla lekarza/pielęgniarki
- Większa skuteczność w pozyskiwaniu pacjenta do współpracy.
- Przyrost liczby pacjentów stosujących się do zaleceń.
- Umiejętność nawiązywania kontaktu z pacjentem i zwiększania szansy na jego
- współodpowiedzialność za proces leczenia.
- Mniejsza frustracja związana z brakiem wpływu na postępowanie leczonego.
W programie
- Powody niestosowania się do zaleceń lekarza/pielęgniarki.
- Metoda pozwalająca zmienić postawę pacjenta – wywiad motywujący.
- Postawa lekarza/pielęgniarki kluczem do zmiany zachowań pacjenta.
- Style komunikacji – kierowanie, podążanie, prowadzenie.
- Identyfikacja preferowanych stylów komunikacji.
- „Styl prowadzenia” w rozmowie o zmianie nawyków.
- Elastyczność w stosowaniu stylów komunikacji.
- Etapy rozmowy w wywiadzie motywującym – zalecenia i przeciwwskazania.
- Praktyczne zastosowanie „Karty Rozmowy”
- Pacjent partnerem w procesie leczenia
- Sprawdzanie motywacji pacjenta i zaproszenie do współpracy.
- Wyłanianie obiekcji – szukanie rozwiązań.
- Praktyczne zastosowanie „Arkusza motywacji i obiekcji”.
- Kontrakt między lekarzem/pielęgniarką a pacjentem.
Szkolenie realizujemy w formie projektu zamkniętego dedykowanego konkretnemu zespołowi gabinetu bądź przychodni.
Istnieje możliwość dostosowania programu do szczególnych wymagań i potrzeb Klienta.
Chcesz widzieć więcej? Zadzwoń. Napisz.