AUDYT PLACÓWKI

Audyt placówki medycznej– W poszukiwaniu szans i możliwości.

 

By zagwarantować najwyższą jakość usług, by ciągle się rozwijać, czasem trzeba się ZATRZYMAĆ.

Jesteś właścicielem gabinetu i codziennie koncentrujesz się na bieżących sprawach? Jednocześnie musisz podejmować decyzje w jaką stronę ma zmierzać Twoja firma? Chcesz przenieść swój gabinet/klinikę na kolejny poziom w rozwoju? Nie wiesz od czego zacząć i jak się do tego zabrać?
Pierwszym krokiem jest dokładna analiza i diagnoza obecnej sytuacji w firmie.
Przyjrzyj się swojemu zespołowi, swojej organizacji. Znajdź odpowiedzi na najważniejsze i strategiczne dla niej pytania.

 

Dlaczego to ważne?

 

Po pierwsze – By nie stracić z oczu szerszej perspektywy i spojrzeć z dystansem na sytuację w firmie.
Po drugie – By wiedzieć z jakiego miejsca wyruszasz by móc zaplanować dalszą drogę.
Po trzecie – By odkryć co w firmie jest problemem i jakie są tego przyczyny.
Po czwarte – By zobaczyć jakie są możliwości i ograniczenia Twojego zespołu.
Po piąte – By móc podjąć dobre decyzje.

 

Celem AUDYTU jest

 

przyjrzenie się organizacji, zespołowi, zasadom działania, by znaleźć m.in. odpowiedzi na następujące pytania:

 

Co jako organizacja robimy dobrze? Co jest nasza mocną stroną? Czego możemy robić więcej lub mniej, by umacniać naszą pozycję na rynku?

 

Co stanowi nasz słaby punkt? Gdzie jest najsłabsze ogniwo? Co nas ogranicza i nie pozwala rozwinąć skrzydeł? Co warto przestać robić, a co zacząć by odnieść sukces?

 

I gdzie jest punkt przyłożenia, by niewielką zmianą uczynić dużą różnicę?
W trakcie audytu zbieramy informacje dotyczące następujących obszarów:

 

  • Lokalizacja/ miejsce
  • Ścieżka pacjenta w gabinecie/klinice
  • Recepcja (organizacja pracy, obsługa pacjenta face to face i telefoniczna, zbieranie informacji, budowanie relacji, rekomendowanie usług i produktów)
  • Gabinet lekarski, kosmetyczny, inny (komunikacja, zbieranie i wykorzystywanie informacji, budowanie relacji, rekomendowanie usług i produktów)
  • Sprzedaż i marketing
  • Systemy informatyczne (gromadzone informacje, sposób i rodzaj wykorzystywanych informacji, problemy)
  • Komunikacja wewnętrzna / współpraca w zespole
  • Systemy wynagradzania, motywowania
  • Zgłaszane problemy

 

Na audyt składają się:

 

1. Spotkanie z właścicielem/ menedżerem
2. Obserwacja pracy wybranych pracowników
– recepcja
– lekarze
– średni personel medyczny
3. Analiza ścieżki pacjenta
4. Wywiady standaryzowane z wybranymi pracownikami
5. Przegląd systemów i programów

 

Stosowane metody: obserwacja, wywiad bezpośredni (badanie opinii), wywiad standaryzowany, badanie ankietowe, obserwacja uczestnicząca, analiza wtórnych źródeł informacji (prasa branżowa, materiały promocyjne).

 

Wynikiem audytu jest RAPORT zawierający obraz obecnej sytuacji firmy.
Kolejnym krokiem może być wspólne zastanowienie się i zaplanowanie dalszych działań rozwojowych.

 

Czas trwania audytu – 1-2 dni (w zależności od wielkości firmy i ilości diagnozowanych obszarów)

 

Chcesz widzieć więcej? Zadzwoń. Napisz.